Se naste la Targu Jiu in primavara anului 1949, mai exact pe 15 aprilie. Dan Coma va reprezenta cea de-a treia generatie care va duce mai departe o traditie deja bine stabilita, fapt permis de schimbarile aduse de anul 1989.
Prezenta artistului Dan Coma se face simtita inca din anul 1978, prin intermediul numeroaselor expozitii personale si de grup, din cadrul Uniunii Artistilor Plastici din Romania.
In 1992 apare primul produs sub marca Dacoma, ca o continuitate a tabacariei infiintate de tatal artistului, Dumitru Coma, in anul 1920. Bunicul artistului a facut parte din breasla cizmarilor, respectiv in corporatia Tudor Vladimirescu.
Creatiile Dacoma vor fi guvernate de-a lungul timpului de o imbinare armonioasa intre vechi si nou: priceperea mestesugareasca si amprenta designerului, arta manufacturarii merge mana in mana cu exigenta tehnicilor contemporane.
"Materiale de cea mai buna calitate, finisaje ce par ireale, o varietate inimaginabila de culori si nuante modelate manual cu constiinta lucrului bine facut duc la un produs- obiect- ce face onoare celor ce au contribuit atat la crearea cat si la executarea lui."
Atelierele Dacoma creeaza intr-o complicitate constanta cu viitorul beneficiar al creatiei. Oportunitatea de a implica toate partile in obtinerea creatiei finale este un concept de la care Dan Coma nu s-a abatut.
Motivat poate si de trecutul familiei sale, Dan Coma gaseste si acum o sursa se inspiratie in istoria Bucurestiului - in segmentul Micului Paris din anii 20'-30'. Iar in randul marilor creatori internationali, in viziunea artistului roman se evidentiaza John Galliano si Slavatore Ferragamo.
Complexitatea artistului Dan Coma nu poate fi negata, dar sunt o serie de particularitati care il evidentiaza in randul celorlalti designeri autohotni.
Materialele folosite in crearea accesoriilor Dacoma sunt naturale, si vin cu un tuseu, o textura din natura. Calitatea acestora este exceptionala, indiferent de pretul cerut pentru aceasta calitate. Pentru alegerea acestora se impune un adevarat tur de forta la targurile de specialitate: Bologna, Milano, Paris, dar si Spania.
Atentia la detalii este un alt crez alt artistului. Actualmente se pune accent pe munca manuala, se renunta la lucrul mecanizat al unui utilaj. Vibratia accesoriului este accentuata. In afara designului pe calculator, in atelierul lui Dan Coma toate accesoriile sunt lucrate manuale, asemeni breslelor de seama si a furnizorilor Casei Regale (vezi Nelu Mihaileanu).
Odata definita aceasta afinitate fata de vechiul interbelic, colaborarile pentru teatru au venit aproape natural. Prima experienta de acest gen a fost spectacolul "Beatrice et Benedict" de la Toulouse.
A colaborat, de la noi, cu Doina Levintza, acceptand provocarea de a lucra cu un artist care vede creatia dintr-o perspectiva diferita.
A incaltat si celebritati precum Jennifer Tilly si Nicole Kidman (pentru Cold Mountain).
Dan Coma este un artist complet, fascinat in egala masura de toate etapele din creatia fiecarui accesoriu: de la documentatia, istoria ce se impune colaborarilor pentru teatru si film, la clasic, calitatea finisajelor pana la implicarea totala a celui care paseste in atelierul Dacoma.
Sursa foto: Facebook.com
http://www.click.ro/bbtcontent/clipping/CLIIMA20110701_0131/5.jpg