Deputatul PNL de Cluj, Daniel Buda, explică faptul că sistemul de transport feroviar din țara noastră se află în fața unor provocări greu de depășit, în contextul aplicării celui de-al patrulea pachet feroviar în iulie anul viitor. Unul dintre obiectivele acestui pachet feroviar are în vedere reformarea sistemului feroviar din Uniunea Europeană ``prin încurajarea concurenței și a inovării în zona piețelor interne ale transportului feroviar de călători``, transmite liberalul. Reprezentanții Unității de Siguranță din cadrul Agenției Uniunii Europene pentru Căile Ferate, spun, conform deputatului PNL, că prin acest pachet feroviar se dorește mărirea gradului de siguranță pentru transportul feroviar ``în scopul creșterii nivelului de competitivitate modală``.
``Din păcate, în România, infrastructura feroviară este deficitară, iar transportul pe cale ferată se face de 4 ori mai lent decât în statele din vestul Europei. Astfel, prevederile celui de-al patrulea pachet feroviar, în special cele ale pilonului tehnic, vor afecta puternic activitatea tuturor operatorilor de transport din România, existând riscul unei posibile pierderi masive a luptei concurențiale la nivel european.
În contextul în care Guvernul incompetent PSD-ALDE nu dă semne că ar fi capabil să revitalizeze acest sector, am solicitat Comisiei Europene, în baza procedurilor parlamentare de care dispun, să îmi comunice care sunt instrumentele de care dispune forul european în vederea oferirii unei asistențe tehnice autorităților române pentru a gestiona eficient cel de-al patrulea pachet feroviar, astfel încât acest sector să beneficieze de sprijin european și să redevină competitiv.`` transmite Daniel Buda.
Sursa foto: ://evz.ro/psd-sondaj-dragnea-pnl-usr-alde-imas.html